Jak zadbać o atrakcyjny wizerunek marki?

Merchandising jest strategią marketingową, która ma na celu zwiększyć zainteresowanie konsumenta daną usługą lub towarem. Technika ta jest stosowana zarówno przez handlowców, jak i przedsiębiorców, którzy organizują np. eventy, konferencje oraz targi sprzedażowe.

Aby klient zdecydował się poświęcić swój czas na zapoznanie z prezentowanym asortymentem, warto odpowiednio wcześnie zadbać o atrakcyjną oprawę przestrzeni, decydując się m.in. na wynajem oświetlenia w postaci ekranu LED, który skupi uwagę Twoich gości.

Na czym polega visual merchandising?

Techniki visual merchandisingu oddziałują na wszystkie zmysły odbiorcy, wpływając zarówno na jego wzrok, jak i słuch, węch oraz dotyk. Eksperci wyróżniają kilka podstawowych działań sprzedaży wizualnej, które stosowane są w lokalach usługowych, a także na eventach zorganizowanych, np. podczas targów konsumenckich.

1. Rozmieszczenie produktów

Jedną z kluczowych zasad efektywnego visual merchandisingu jest odpowiednie rozmieszczenie prezentowanego towaru. Zakłada się, że najważniejsze produkty powinny zostać umieszczone na wysokości wzroku klienta. Z tego też powodu w strategicznych miejscach wystawy znajdują się zwykle najdroższe rzeczy, które przyciągną uwagę kupującego w pierwszej kolejności.

2. Umiejętnie dobrana kolorystyka

Zastanawiasz się, jakie kolory wpływają na decyzje konsumenckie klientów? Czerwień to kolor, który kojarzony jest z wysokimi obniżkami cen, np. podczas sezonowych wyprzedaży w sklepach. Tak wyróżnione oznaczenia trudno przegapić – wybijają się one na tle całego asortymentu, zachęcając klienta do szczegółowego zapoznania się z prezentowanym towarem.

3. Odpowiedni wybór muzyki

Organizując eventy skupione na sprzedaży usług, warto zadbać o dobór oprawy muzycznej, która potrafi znacząco wpłynąć na zachowanie przybyłych gości. Zauważono, że tempo muzyki oddziałuje na szybkość poruszania się klientów. Spokojniejsze utwory sprawią, że konsument będzie zapoznawał się z Twoim produktem dłużej, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że zdecyduje się on na jego kupno.

Jak odpowiednie światło lokalu wpływa na zachowania konsumenckie? Wynajem oświetlenia a merchandising

Odpowiednia aranżacja oprawy oświetleniowej pomieszczenia to jedno z kluczowych działań koncepcji visual merchandisingu, mające na celu skuteczne przyciągnięcie uwagi klienta.

Planujesz organizację eventu i zastanawiasz się, w jaki sposób efektowanie zaprezentować ofertę Twojej firmy? Przedsiębiorcy, którzy biorą udział w targach sprzedażowych, chętnie decydują się m.in. na wypożyczenie oświetlenia od dostawców zewnętrznych, oferujących nowoczesne instalacje, takie jak wieloformatowe ekrany LED.

Konstrukcje te cechuje zarówno wysokiej jakości obraz, jak i charakterystyczny błysk diod – efektownie rozświetlą one Twoją reklamę nawet podczas imprez organizowanych na zewnątrz, np. w trakcie podchmurnej pogody. Nośniki LED umożliwiają dynamiczną projekcję materiałów, skupiając wzrok klientów na prezentowanym asortymencie.

Co równie ważne, ekrany cechuje modułowa konstrukcja i niewielka gramatura – metr kwadratowy telebimu waży zaledwie 25 kilogramów. Warto również dodać, że konstrukcje ledowe występują w różnorodnych wariantach. Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się m.in. nośniki gięte, okrągłe oraz zaokrąglone.

Chcesz skupić uwagę klientów na Twoim asortymencie?

Telebimy, wieloformatowe ściany ledowe czy ekrany o niestandardowych kształtach – w ofercie naszej firmy dostępne są nowoczesne urządzenia audio-wideo, które pomogą Ci w atrakcyjnym zaprezentowaniu sprzedawanego towaru. Zastanawiasz się nad wypożyczeniem oświetlenia, które efektowanie oprawi nadchodzący event Twojej marki? Skontaktuj się z naszymi doradcami, którzy przedstawią Ci szczegółową ofertę.

Zainteresowany?
Napisz do nas!

Privacy Accept
Marketing Accept